Lógnak a pálmafán a kókuszok...

2014.03.03 15:40

Ha jól emlékszem, eddig még nem említettem egy kellemes "melléktermékét" a munkámnak. Nos, szeptemberben ismét részt vettem a Kutatók Éjszakája 2013 rendezvényen, ahol különféle magok és a vályogtéglák feldolgozása és eddigi eredményei kerültek bemutatásra az érdeklődőknek. Ehhez vásároltam egy hipermarketben egy kókuszdiót is, hogy bemutathassam a világ második legnagyobb méretű magját.

A rendezvény után a kellékek egy szatyorba összepakolva pihentek az asztalom mellett, így a kókuszdió is egy kisebb zacskóba csomagolva. Novemberben jutottam el addig, hogy végre elpakoljam a dolgokat, és akkor vettem észre, hogy a kókuszdió csírázásnak indult, az egyik csíranyílásban megjelent egy kis csírakezdemény. Hát, mondván, hogy lesz, ami lesz, hazavittem és elültettem. A kis kókuszpálma azóta is igen jól érzi magát, és szépen fejlődik. Íme:


Kókuszpálma (Cocos nucifera) a nappalinkban

Azóta megérett az átültetésre is, hiszen a cserép alján már kikandikál a gyökere. Remélem, a továbbiakban is gyönyörködhetünk benne, és nem kell tartanunk a korai elhalálozásától! Ha kell, akár a plafont is kibuntjuk, hogy kényelmesen elférjen! :)