Első negyedéves beszámoló

2013.06.12 14:55

Az Apáczai Csere János Doktoranduszi Ösztöndíj Pályázat első negyedéves vállalásaként részt vettem a Magyar Biológiai Társaság Botanikai Szakosztályának 1456. szakülésén, ahol eredményeim egy részét előadás formájában mutattam be. A szakülés pompás környezetben, a budapesti Fűvészkertben került megrendezésre 2013. április 22-én.

Csaknem egy órával korábban érkeztünk a helyszínre, így volt alkalmunk egy kicsit a botanikus kertben is körülnézni. Egészen fantasztikus! Aki még nem járt ott, mindenképpen ajánlom neki! :) Ezek után már nyugodtabban ültünk be az ülésre, s másodikként mutattam be az előadásomat, amelyhez igyekeztem beszédes és figyelemfelkeltő címet választani. Végül ez lett: Amiről a vályogfalak mesélnek: veszélyeztetett gyomnövényeink egykor és ma.

Azt kell mondjam, meglehetősen sikeresen szerepeltem, legalábbis ezt bizonyította a sok kérdés, hozzászólás és javaslat is. Ha eddig eddig egy kicsit bizonytalan is voltam a munkámat illetően, akkor annak már vége! Új lendülettel láttam azóta munkának. Ebben persze párom is szerepet játszott, aki szintén sokat bíztat és támogat :) Ezúton is köszönöm neki!

Mivel az előadás elkészítése során eléggé beleástam magam a veszélyztetett gyomnövények témakörébe - mind a feltárt vályogtéglák, mind pedig az Országos Gyomfelmérések eredményei kapcsán - igencsak izgatott lettem. Az előadás után pedig egészen biztos lettem benne, hogy ez a téma igazán megérdemel egy szép cikket! Ennek azóta neki is álltam, remélem, hogy a nyár folyamán el is készülhet belőle a kézirat! Ehhez természetesen még jó néhány téglát kell feldolgoznom, úgyhogy ezután is folytatódik a hajtás :) De erről majd még a későbbiekben!

Az előadás diasora ide kattintva elérhető!